Με τα παιδιά της Β' τάξης παρακολουθήσαμε την ιστορία του Φαγαλέξη, του γιου ενός μάγου, που όταν πεινάει τρώει γράμματα από όλες τις λέξεις που συναντάει. Ο Φαγαλέξης έχει αδυναμία στα δίψηφα φωνήεντα. Τα παιδιά πρέπει να λύσουν διάφορους γρίφους για να ξαναδώσουν ζωή στη χώρα των παραμυθιών.
Ξεκινήσαμε με την ενότητα «Αιμίλιος» στην οποία οι μαθητές καλούνται να εμπεδώσουν τη γνώση του διψήφιου φωνήεντος -αι.
Παίξαμε με μια λεξομηχανή που παράγει λέξεις και οι μαθητές, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες συλλαβές, προσπαθούσαν να σχηματίσουν λέξεις και να τις βάλουν μέσα σε ένα μπουκάλι.
Στη συνέχεια, τα παιδιά χρησιμοποίησαν τις λέξεις που ανακάλυψαν στην λεξομηχανή για να συμπληρώσουν το μύθο του Αισώπου «Ο γάιδαρος και το σκυλάκι». Με κάθε σωστή λέξη που πληκτρολογούσαν εμφανίζονταν ένα τετραγωνάκι από την εικόνα του μύθου. Μόλις ολοκλήρωναν τη δραστηριότητα είχαν την ευκαιρία να ακούσουν το μύθο.
Ξεκινήσαμε με την ενότητα «Αιμίλιος» στην οποία οι μαθητές καλούνται να εμπεδώσουν τη γνώση του διψήφιου φωνήεντος -αι.
Παίξαμε με μια λεξομηχανή που παράγει λέξεις και οι μαθητές, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες συλλαβές, προσπαθούσαν να σχηματίσουν λέξεις και να τις βάλουν μέσα σε ένα μπουκάλι.
Στη συνέχεια, τα παιδιά χρησιμοποίησαν τις λέξεις που ανακάλυψαν στην λεξομηχανή για να συμπληρώσουν το μύθο του Αισώπου «Ο γάιδαρος και το σκυλάκι». Με κάθε σωστή λέξη που πληκτρολογούσαν εμφανίζονταν ένα τετραγωνάκι από την εικόνα του μύθου. Μόλις ολοκλήρωναν τη δραστηριότητα είχαν την ευκαιρία να ακούσουν το μύθο.
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα είχε αυξημένο βαθμό δυσκολίας αλλά ταυτόχρονα και μεγάλο βαθμό δημιουργικότητας.
Διαβάστε τα παραμύθια που περιλαμβάνονται στο βιβλίο Η Φιλογράμματη και ο Φαγαλέξης της Μαρίας Δημάση, και έχουν ως στόχο τη γνωριμία των παιδιών με τα δίψηφα φωνήεντα, τα δίψηφα σύμφωνα και των συνδυασμών. Το βιβλίο περιλαμβάνει συνοδευτικές δραστηριότητες που ελέγχουν το βαθμό κατανόησης και κατάκτησης των ικανοτήτων ανάγνωσης και γραφής.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου